План-конспект по английскому языку "Хорошая погода-хороший отдых"

 

Класс: 9 «Б»

Тема: «Хорошая погода-хороший отдых»

Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции учащихся в рамках заданной темы.

Прогнозируемый результат: к концу урока учащиеся должны уметь различать, описывать и сравнивать различные погодные явления в Беларуси и Великобритании.

Задачи:

Образовательные — активизировать лексический материал, создать условия для использования его в новых сочетаниях в рамках предложенной темы

Развивающие — создать условия для развития аналитических способностей учащихся: умения анализировать, сопоставлять, обобщать, делать выводы, аргументировать свою точку зрения. Способствовать развитию речи, мышления, эмоций.

Воспитательные — способствовать развитию эстетического вкуса, культуры взаимоотношений при работе в парах, группах.

Методы: интерактивный, коммуникативный, наглядный.

Формы работы: индивидуальная, групповая.

Оснащение: УМК Английский язык,9 класс (Юхнель), доска, раздаточный материал, видеоматериал

                            Ход урока

Организационный момент: Good morning, children. How are you today? How do you spend your free time? Look at the board, please. You see some pictures. Could you guess the topic of our lesson? Nice. Tell me please, What would be the aim of our lesson? According to the topic.

Основной этап: In order to talk about weather, we should revise some adjectives. On the board you see them, but your task is to unjumble these words.

  • t o h -
  • a n r i y -
  • o l c d -
  • w s o n y -
  • o l c u y d –
  • r s y t f o-
  • g y g f o-
  • o o c l-
  • i d w y n-
  • n y n s u-

Good. So, and now, let’s use these words and make dialogues. You see the model in your cards.

-What’s your favourite weather?

-I like/ enjoy…….. weather,because……..( in oral form)

Your next task is to guess the names of 2 countries, according to the maps on the board. What are they?(Belarus, The UK)

And now, let’s watch two videos about weather in these countries, but after the listening you should  look through the unknown words for you and answer the question- Which climate is milder?

At first, watch a video about Belarus.

Do the task-True or false

1.The lowest temperature in Belarus is in February.

2.The maximum temperature is in summer-30  degrees.

3.In December, average temperature is about 0 degrees.

4.The maximum rainfall is in June.

5.The average humidity is 90 percent.

Физкультминутка: Look up, look down, look left, look right, look around, look at your nose, look at your exercise-book, close your eyes, open your eyes and smile.

Заключительный этап:

Continue speaking about weather, let’s watch the second video about the UK.

Do the task

Complete the sentences, choose the correct variant

1.The West part of the UK gets a lots/less more rain than East part of the UK.

2.The North part of the UK has a cool climate, which is called moderate/ temperate.

3. The landscape/size of the island increase a maritime effect.

4.The Gulf stream cares warm water from Florida to Europe/Africa.

5.Prevailing winds of the UK bring moisture from the Pacific/Atlantic ocean.

 

Answer the question, which was given before the videos.

 

Let’s compare these 2 countries, divide into 2 groups

1st group-should speak about ways of having a rest in Belarus

2nd group-about the UK

Домашнее задание:PB p.   ,ex. 

Рефлексия: You see the Belarussian map on the board, your task is to describe the weather in Belarus(make up sentence) and stick the correct card.

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Викторина для учащихся 10-х классов по теме "Food quiz "

Лексический материал по теме "Мой питомец"

Тест на профессиональную лексику по английскому языку